Kamis, 05 Desember 2013

[Idaman_Group] SOS Banjir Kelantan/Trengganu/Pahang

 

As Salam Semua Sahabat2,

Kejap tadi sdra Manan, Ketua NGO Wargakilang Pahang di Kuantan sms: "Kuantan alhamdulillah. Makin pulih. Hujan dan berenti. Tp bantuan utk mangsa masih diperlukan. Mangsa2 masih ramai di pusat pemindahan. Ada 2-3 pusat terputus bekalan n bantuan."

Kemudian dapat pula wassap drpd sdra Azman, Ketua Wargakilang Terengganu. "Sekarang sy d kijal utk msklum ke wk...banjir makin teruk...sejarah hidup....sungai melimpah hingga ke sempadan phg...bnyak kg tenggelam 100.%..berenjut.fikri.geliga che akob.b.mentok.mak chili.binjai.sri jya.....dll pengurusan kelam kabut x penyelaras...sndiri ikhtiar klau nak hidup....ada yg tido d bus stop.kaki lima.dlm kereta dsbnya...sedih.....maaf kalau lps ni x contact...bateri 0" Lebih kurang 10 min kemudian beliau wassap masuk: "Jambatan Sungai limbung dah ditutup...nak runtuh ..." Tu dia aih - koho (makin) duk teruk !! Pagi tadi saya dpt mesej dari seorang hamba Allah bagi sumbangan utk tabung banjir wargakilang: "As salam Monier. Saya ada masukkan rm300 ke acct saudara Azman Alias utk sumbangan mangsa banjir.. berat mata memandang.. " Memang berat mata yg memandang tetapi berat lagi hati yg merasa. Isteri saya di Kedah dan adik ipar saya di Kuantan pakat duk risau nasib sedara mara di Chukai, Kemaman. Dlm komen ringkasnya di FB saya, moksu nor adik ipar saya cuma mampu menulis: "Susoh ati !! " Memang semua org susah hati, nak bantu pun x tau nak bantu mcm mana. Nasib baik kami di Wargakilang ada sdra Azman di Kemaman yg sedang bertungkus lumus bersama rkn2nya di sana membantu. Kalau sesiapa nak tolong bantu, bolehlah bank in ke ac beliau 163028656668 azman alias MBB dan sms mai kat saya 0124128209 utk makluman. Moga ada manfaatnya kerja buat kita ini. Tkasih (Monier Mat Din YDP Wargakilang)


Sila contact nama di bawah utk menyalurkan bantuan kewangan bagi membantu mangsa2 banjir yg kelaparan dan kesejukkan secepat yang mungkin.

Daerah Kemaman dan sekitarnya - Azman Alias  013-9179989

Daerah Kuantan dan sekitarnya - Abdul Manan 019-9694922.

Shukri
019-5407859
TYDP NGO Wargakilang

__._,_.___
Recent Activity:
.

__,_._,___

Tidak ada komentar:

Posting Komentar

Sila tinggal saran